Wednesday 27 April 2011

Kan Bez Kalau Ade org mcm ni...

Hari ni hari ulang tahun perkahwinan kita yang ke-6..."Selamat Ulang Tahun Syg. Saya harap kita dpt baby k tahun ni". Saya buat wish sambil tiup lilin perkahwinan kita. Dah lame kita kahwin, tapi xdapat baby. Mungkin xde rezeki. Tapi tak pe, yang penting awak sentiasa ada dengan saya. Seminggu lepas tu, awak muntah-muntah. Saya cakap mungkin awak mengandung kot. Tapi awak cakap tak de lah. Mungkin sebab tersalah makan. Saya cepat-cepat bawak awak pergi klinik. Saya risau kalau ape-ape jadi dekat awak. Kesian saya tengok, sampai muntah dalam kereta. Saya terus pecut laju. Akhirnya sampai jugak dekat klinik. Tekaan saya betul. Tak lama lagi sy nk jd Papa. Wow,xsabarnya saya...!!!

Awk pulak asyik muntah-muntah je. Makan tak lalu. Buat ape sume tak lalu. Macam-macam saya cube nk hilangkan rase loya awak. Saya buatkan air limau supaya awk tak loya lg. Awk tak larat nk minum sbb masam sangat. Saya cuba lagi. Mak saya suruh awak minum air herba. Jd,saya renehkan utk awak. Sy suruh awk minum, tibe-tibe awk sembur dkt muke sy. Mmg patut pun sy kene. Pahitnya...Tuhan aje y tahu. Dh dekat sebulan akhirnya pregnant sick awk pun dh setel. Baby kita pun dh berumur 4 bulan. Ntah macam mne la rupa die kan. Mesti comel mcm mama die. Tak pun ensem mcm papa die. Tiap-tiap mlm mase awk tido, sy mesti bacekan ayat Quran utk baby kite. Sy harap die jd anak yg baik. Baik mcm mama die. kekadang sy sembang-sembang dgn baby kite. Orang kate baby kite boleh dgr ape y kita ckp. Walaupun sy ni agak excited, tp mgkin dgn care mcm ni sy dpt tunjukkan betapa sygnye sy dekat baby kita...

Hari ni dh 7 bulan umur baby kite. Dokter ckp awk kena mkn mknan y berkhasiat. Ape lagi,dgn kreativity y sy ade, sy msakkan mkanan y berkhasiat untuk awk dgn baby kite. Tiap pg awk kene minum susu. Awk kene mkn mknan y berprotien tinggi dh berkalsium. Walaupun awk ckp sy ni control awk,tp sy xpeduli...awk pulak dh xberapa larat nk buat kerja rumah. Jd, sy pulak la y kemas rumah,basuh pinggan,cuci baju,mop lantai,masak. Sy jugak dh sediakan bilik utk baby kite. Sy hiaskan dgn warne hijau.Siap dgn katil baby. Comel. Tiap2 malam sblom tido, sy mesti jenguk bilik tu...tak sabarnye sy...

Satu pagi, Kak Esah telefon sy y awk dh nk bersalin. Sy nk berada disisi awk. Temankan awk kt dlm bilik bersalin. walaupun sy fobia darah,tp demi awk,sy harungi jugak. Sy drive keta laju2. Tak nk lepaskan peluang y paling sy tunggu2...tp, sy xsempat nk tgk baby kita. Sy kemalangan awk...xdpt nk temankan awk...tak dpt nk cium baby kite...xdpt nk laungkan azan kt telinga baby kite...tp sy x kisah,awk dh lahirkan putera y sgt comel.Ensem mcm papa die..."Papa tgk dari jauh ye syg...."...

No comments:

Post a Comment